Πρώτον, πώς να επιλέξετε; Η παπάγια είναι ώριμη όταν είναι ελαφρώς μαλακιά στην αφή. Αν θέλετε να το καταναλώσετε αμέσως, αγοράστε την παπάγια ή αφήστε το να ωριμάσει στον πάγκο εργασίας σας σε θερμοκρασία δωματίου.  Η παπάγια είναι ένας καρπός, ο οποίος μπορεί να ωριμάσει μετά από την συγκομιδή. Πρέπει να το ξεφλουδίσετε και να αφαιρέσετε τους σπόρους πριν το φάτε. Είναι πολύ πιο απλό από ό, τι φαίνεται. Τοποθετήστε την παπάγια σε ένα ξύλο κοπής. Με ένα κοφτερό μαχαίρι, κόψτε το πάνω καπάκι και στη συνέχεια, ξεφλουδίστε το δέρμα σιγά σιγά. Όταν η παπάγια είναι πλήρως ξεφλουδισμένη, κόψτε τη στο μισό, αφαιρέστε τους σπόρους με ένα κουτάλι, ξεπλύνετε τη σάρκα κάτω από το νερό της  βρύσης, κόψτε την παπάγια στα δύο  και στη συνέχεια κόψτε τη  σε μικρά κυβάκια.

Σας συμβουλεύω να φάτε την παπάγια όταν είναι ώριμη. Όταν δεν είναι ώριμη, είναι πολύ πιο δύσκολο να ξεφλουδιστεί και η σάρκα της είναι σκληρή. Μόλις δοκιμάσετε μια φορά την γεύση της, δεν θα είστε σε θέση να την προσπεράστε και θα σας και θα σας εξηγήσω γιατί:

  • Η παπάγια σας προσφέρει πολύτιμα μικροθρεπτικά συστατικά όπως κάλιο, νάτριο, ασβέστιο, μαγνήσιο και σίδηρο, αλλά περιέχει επίσης μια ενδιαφέρουσα ποσότητα βήτα καροτένιου (30% των καθημερινών αναγκών) και βιταμίνη C (80% καθημερινές ανάγκες). Είναι επομένως ένας καρπός που μπορεί να χαρακτηριστεί ως αντιοξειδωτικός . Αυτή η βιταμίνη καταπολεμά αποτελεσματική κατά της  γήρανσης  των κυττάρων. Είναι απαραίτητη για την καταπολέμηση της γήρανσης και την αύξηση της ελαστικότητας  του δέρματος. Σύμφωνα με διάφορες μελέτες, ακόμη και τα φύλλα παπάγιας είναι ευεργετικά. Μπορούμε να τα βράσουμε στο νερό και να τα αφήσουμε να βγάλουν τις ιδιοτητές τους. Αυτό το νόστιμο ρόφημα  καταναλώνεται καλύτερα στο τέλος του γεύματος βοηθώντας  την πέψη.
  • Υπάρχουν 10 γραμμάρια σακχάρων σε 100 γραμμάρια παπάγιας. Το αποτέλεσμα είναι  μεγάλη διατροφική αξία και  ενέργεια για  όφελος του καταναλωτή. Αυτός ο καρπός έχει έναν μέσο γλυκαιμικό δείκτη, σύμφωνα με τον οποίο τα άτομα με διαβήτη ή όσοι πρέπει να παρακολουθούν τα επίπεδα γλυκόζης τους  στο αίμα κατά τη διάρκεια των γευμάτων, μπορούν να το καταναλώσουν με ασφάλεια. Από την άλλη πλευρά, είναι προτιμότερο να αποφύγετε το confit papaya, (εννοεί τον πολτό)  τον οποίο βρίσκουμε συχνά σε σούπερ μάρκετ ή ζαχαροπλαστεία: περιέχει πάρα πολλά απλά σάκχαρα και λίγες ίνες, για να μην αναφέρουμε τη συνολική έλλειψη νερού.
  • Η Παπάγια περιέχει μια από τις διαλυτές ίνες (που βρίσκονται στα φρούτα και τα λαχανικά) που το έντερο μας χρειάζεται καθημερινά για να διατηρήσει την σωστή λειτουργία και ζωτικότητα της εντερικής βακτηριακής χλωρίδας. Σημειώστε ότι η ποιότητα του δέρματός μας εξαρτάται επίσης από την ισορροπία της εντερικής μας χλωρίδας .
  • Η παπάγια περιέχει παπαΐνη, μια ουσία που προάγει την πέψη των πρωτεϊνών. Είναι επομένως σκόπιμο να την τρώτε μετά το τέλος των γευμάτων υψηλής πρωτεΐνης, σωστά ξεφλουδισμένα και κομμένα κομμάτια παπάγιας.   Ακόμη καλύτερα, φάτε τη με πρωτεΐνη: για παράδειγμα, κάντε μια ωραία εξωτική σαλάτα με πράσινη σαλάτα, σολομό σχάρας , λωρίδες μάραθου, κύβους παπάγιας  και σπόροι κίτρινης κολοκύθας.
  • Η Παπάγια είναι μια από τις καλύτερες πηγές μαγνησίου και καλίου, μέταλλα που είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για όσους ασκούν σωματική δραστηριότητα για να παραμείνουν σε φόρμα και να διατηρήσουν σε καλή λειτουργία τον μυϊκό τους ιστό . Για τα καλοκαιρινά σας πικνίκ, προτείνω να δοκιμάσετε την κρύα σαλάτα ζυμαρικών με κολοκυθάκια, κύβους παπάγιας  και φύλλα μέντας. Θα εντυπωσιαστείτε από τη φρεσκάδα και την πρωτοτυπία αυτού του πιάτου.

Οι σπόροι παπάγιας μπορούν να καταναλωθούν ωμοί (προσοχή στην πικρή γεύση τους ) ή να τους κόψουμε σε σάλτσες σαλάτας, σε γάλα ή σε μείγμα με μέλι. Να προσέχετε  την ποσότητα που καταναλώνετε ειδικά σε περίπτωση  εγκυμοσύνης  ή θηλασμού!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *